Piept de pui cu salata greceasca

 Anul trecut am fost in Grecia – o tara foarte frumoasa. Toate casutele alea mici albe, cu acoperisurile din tigla mi s-au parut incredibile. Vremea era de vis, apa foarte calda si oamenii primitori. Iar mancarea – oau! Am fost la o seara greceasca si am servit de toate: tzatziki, kebab, salata si un vin incredibil. Ne-am intors acasa dorind mai mult. Odata ajunsi acasa, am cautat pe net in cautarea unei retete care sa ne aduca aminte de saptamana aceea plina, de vremea torida, de tara aceea minunata. Iata ce am gasit…

2.1

2 bucati piept de pui

Ingrediente pentru marinata:

2 linguri suc de lamaie

un catel de usturoi pisat

2 linguri oregano uscat

1 lingura patrunjel tocat

2 linguri ulei de masline extravirgin

2.2

 Ingrediente pentru salata:

2-3 rosii taiate felii mici (sau 250 g rosii cherry injumatatite)

2 linguri masline negre fara samburi

4 linguri branza feta, taiata cubulete

o jumatate ceapa rosie, taiata solzisori

o lingura oregano uscat (sau 3-4 frunzulite oregano proaspat)

o lingura menta, tocata marunt

2 linguri ulei de masline extravirgin

sare si piper

2.3

Mai intai am pregatit marinata. Am pus intr-un bol sucul de lamaie, usturoiul, oregano, patrunjelul si uleiul de masline. Le-am amestecat bine si am asezonat cu sare si piper. Am crestat putin pieptul de pui si l-am pus in bol, amestecandu-l usor cu marinata, astfel incat sa fie acoperit bine pe toate partile.

2.4

Am acoperit bolul cu folie de plastic si l-am pus la frigider pentru o ora si jumatate.
Inainte sa scot puiul din frigider, m-am apucat sa fac salata. Intr-un alt bol am amestecat usor rosiile, ceapa, branza feta, maslinele, oregano, sucul de lamaie, uleiul de masline, sare si piper (atentie la sare pentru ca branza feta e destul de sarata!)

2.5

Am incins grill-ul. Am scos puiul din marinata si l-am pus pe grill, prajindu-l 5-7 minute pe fiecare parte.
Cand puiul a fost gata, l-am scos pe o tava, sa se raceasca un pic. L-am pus apoi pe o farfurie, alaturi de o portie generoasa de salata.

2.6

Pofta buna!

Lasă un răspuns

