Peste la gratar cu orez Basmati si ciuperci

Reteta de astazi ii apartine lui Andrei Crivat. Cum mie imi place pestele, am vrut sa fac o reteta mai diferita de clasicul pastrav cu cartofi natur si verdeata pe care il prepar destul de des. Asa ca reteta lui Andrei mi-a dat ocazia sa experimentez ceva nou, sa incerc cateva ingrediente pe care am tot vrut sa le folosesc – orez Basmati, ghimbir, sos de soia, curry – ingrediente folosite cu precadere in bucataria asiatica. Intreaga pregatire este simpla, iar rezultatul este impresionant.

6.1

Ingrediente:

2 fileuri de peste (eu am folosit Pangasius)

130 g orez Basmati (2 pliculete)

200 g ciuperci proaspete

un praf de curry

100 ml sos de soia

sare, piper

Ingrediente pentru marinata:

100 ml sos de soia

1/2 lamaie

40 ml ulei de masline extravirgin

un varf de ghimbir, ras marunt

6.2

Modul de lucru este acelasi cu cel al lui Andrei. Am pregatit mai intai marinata: am amestecat zeama de lamaie cu sosul de soia, uleiul de masline si ghimbirul ras marunt. Am pus apoi fileurile de peste in marinata si le-am bagat la frigider pentru o ora.

6.3

Dupa o jumatate de ora m-am apucat sa pregatesc orezul cu ciuperci. Am taiat ciupercile bucati potrivite si le-am pus pe foc intr-o tigaie de teflon, fara ulei. Cand au fost gata, le-am scos intr-un vas separat. In timp ce ciupercile se inmuiau am pus pe foc o oala cu apa si sare. Cand a inceput sa fiarba, am adaugat pliculetele cu orez Basmati, le-am acoperit cu un capac si le-am lasat la foc mediu pentru 10-12 minute. Cand au fost gata, am desfacut pliculetele, apoi am amestecat orezul cu ciupercile, praful de curry, sosul soia si am asezonat cu sare si piper.

6.4

Am scos apoi pestele din frigider si l-am prajit cateva minute intr-o tigaie grill, pana cand s-a rumenit bine. Apoi, l-am pus intr-o farfurie, alaturi de o portie de orez cu ciuperci si cateva felii de lamaie si l-am savurat. Este foarte gustos.

6.5

Pofta buna!

LATER EDIT: Dupa cum am descoperit de curand, se pare ca pangasius este un peste cam nasol pentru sanatatea tuturor. Asa ca recomand sa-l inlocuiti cu orice alt peste alb.

Lasă un răspuns

