Pui vanatoresc (french style)

Salutare! Imi cer scuze pentru pauza de doua luni si jumatate, dar asa se intampla cand ai o sotie insarcinata… prioritatile se schimba: trebuie sa faci multe cumparaturi, liste, cursuri etc. Am renuntat la a mai gati asa des, iar atunci cand am facut-o nu am apucat sa fac poze (deoarece Elena, sotia mea, se plangea: tati, mie si bebelinei ne e foaaaame!). Astazi m-am apucat de treaba mai devreme, asa ca am avut timp sa-mi pregatesc totul cum trebuie. Sa trecem acum la isprava de astazi – pui vanatoresc in stil frantuzesc (promit ca pe viitor sa fac si unul in stil italian – cacciatore, cum i se mai spune).

7.1

Ingrediente:

2 bucati piept de pui (de preferat cu piele)

3 linguri de ulei

o ceapa mica, taiata fin

2-3 catei de usturoi, taiati fin

2 linguri vin alb

150 g ciuperci, feliate

2-3 rosii potrivite, fara seminte, tocate marunt

100 ml supa de pui

2 lingurite patrunjel proaspat, tocat

2 cubulete de unt

sare, piper

7.2

Am inceput prin a incalzi cuptorul la 200 de grade. Am stropit apoi pieptul de pui cu putin ulei si l-am condimentat cu sare si piper. Daca aveti piept cu piele (eu nu am avut), prajiti-l mai intai intr-o tigaie doar  pe partea cu piele pana devine auriu. Apoi introduceti-l la cuptor (eu am facut asta de la inceput) pentru 15-20 minute pana este auriu si suculent (intoarceti-l de cateva ori, sa fiti siguri ca se face bine pe ambele parti).

Intre timp am pregatit sosul. Am incalzit putin ulei intr-o tigaie, apoi am adaugat ciupercile si un cubulet de unt. Dupa 1-2 minute am adaugat ceapa, am prajit-o vreo 2-3 minute si apoi am pus cateii de usturoi si am asezonat cu sare si piper. Am mai lasat cateva minute, dupa care am adaugat vinul alb si l-am lasat cam un minut, ca sa se evapore alcoolul. Am pus apoi rosiile si supa de pui si am amestecat bine.

7.3

Am lasat ingredientele pe foc pana cand sosul a scazut cu o treime. La sfarsit, am mai adaugat un cubulet mic de unt si patrunjelul verde.

Am servit toata isprava alaturi de un pahar de vin si paine de casa.

7.4

Pofta buna!

Lasă un răspuns

