Daca e vineri, e de bucatarit (I)

Salut si bine v-am regasit dupa o luuunga pauza. Multe s-au intamplat intre timp… a mai trecut un an (cu aceasta ocazie vreau sa va urez un An Nou cat mai bun, plin de impliniri, sanatate si fericire!), mi-am botezat fetita – Miruna-Teodora si multe altele. Anul asta mi-am propus sa gatesc mai mult, asa ca am profitat de faptul ca sotia si fetita erau la Ploiesti (la socrii mei) si m-am pus pe treaba. Aveam in cap doua retete: biscotti cu ciocolata, nuci si fructe confiate (reteta furata de la Mazi) si cheesecake (à la Jamie).

In primul rand biscotti. De vreun an, de cand am inceput sa urmaresc site-ul lui Mazi, pe astia mi-au cazut ochii. Am tot zis ca-i fac, m-am tot gandit si razgandit si tot nu i-am facut.

Am ales sa pun ca umplutura ciocolata, nuci si fructe confiate.

Am urmat reteta cu pas cu pas pana cand am adaugat cele 3 oua batute. Am observat ca nu prea se lega compozitia. Asa ca am mai pus un ou. Mare greseala! In secunda urmatoare tot aluatul a devenit lipicios si greu de manevrat de parca umblam cu caramele topite. Asa ca am mai adaugat putina faina, putin din toate si am scos-o la capat. I-am pus la cuptor si dupa vreo 20 de minute i-am scos. I-am lasat sa se raceasca un pic, i-am taiat si i-am mai pus o tura la copt (10 minute).

Pana s-au facut biscotti mi-am pregatit rapid niste paste aglio, olio e pepperoncino + patrunjel (reteta furata tot de la Mazi). Foarte gustoase, dar si p-astea le-am gresit un pic, adica le-am lasat un pic cam mult in tigaie si au iesit cam uleioase.

Cu stomacul plin si biscotti aburind pe masa m-am apucat de cheesecake. Ingredientele pe care le-am folosit au fost:
650 g branza de vaci
250 g crema de branza (2 cutii)
150 g unt nesarat, topit (si inca putin pentru uns tava)
250 g biscuiti digestivi, sfaramati
115 g zahar tos
150 g smantana pentru frisca
2 oua
o fiola esenta vanilie

Am incins cuptorul si am uns tava cu unt. Biscuitii sfaramati i-am amestecat cu untul, i-am pus pe fundul tavii, i-am nivelat bine si i-am copt vreo 10 minute, dupa care i-am scos si i-am lasat un pic la racit.

Cand am ajuns la branza, mi-am dat seama (cum altfel!) ca am gresit un pic. Nu trebuia sa folosesc branza de vaci, intrucat compozitia trebuia sa fie foarte cremoasa, iar cand am inceput sa amestec branzeturile cu mixerul, acesta a inceput sa gafaie din greu. L-am lasat sa transpire putin, apoi am adaugat zaharul, apoi ouale si apoi smantana pentru frisca. La sfarsit, am adaugat esenta de vanilie.  Am turnat amestecul in tava si l-am nivelat un pic, apoi am bagat tava la cuptor pentru 40-50 de minute. Am lasat-o sa se raceasca pana dimineata (era deja 23:30), iar apoi am pus-o in frigider.

A doua zi trebuia sa ma duc sa-mi iau fetele de la Ploiesti. Continuarea in postul urmator.

Lasă un răspuns

