Pui cu ciuperci, smantana si un pic de orez

La inceputul acestui an mi-am propus sa gatesc mai mult. Cum sunt un tip care, in general, se tine de cuvant, am dat rapid o fuga prin piata, am facut cumparaturile necesare si m-am apucat de treaba. Dupa 30 de minute de „trudit din greu” aveam in fata minunatia asta. Poate parea ceva „comun, banal, plictisitor” (ca sa-i citez pe cei de la Guerilla de dimineata). Si totusi nu este. Va invit sa incercati.

IMG_1

Ingrediente:

2 bucati piept de pui

300 g ciuperci

200 ml smantana

150 g orez prefiert

o ceapa mica, taiata marunt

un cubulet unt

1-2 catei de usturoi, sfaramati

o crenguta cimbru verde

o lingurita mustar (foarte important!)

o lingura ulei de masline extravirgin

cateva fire de patrunjel

sare, piper

IMG_2

M-am ocupat mai intai de orez. L-am spalat in 2-3 ape, apoi l-am pus in apa cu sare (proportia este de 3-4 ori mai multa apa decat orez) si l-am pus pe foc. L-am adus la fierbere, dupa care am pus un capac pe cratita si am dat focul la minim. Cand orezul a absorbit toata apa, am stins focul si l-am dat deoparte. 

Am pregatit apoi pieptul de pui – l-am crestat putin, ca sa se patrunda, apoi l-am asezonat cu sare, piper si cateva frunzulite de cimbru. Am incalzit apoi uleiul intr-o tigaie antiaderenta, iar cand a fost incins am adaugat cubuletul de unt. Dupa ce acesta s-a topit am adaugat puiul si l-am rumenit cateva minute pe ambele parti. Am dat puiul deoparte si am adaugat in tigaie ciupercile, prajindu-le pana au inceput sa se coloreze. Am adaugat atunci ceapa si le-am mai lasat pana cand ceapa a devenit sticloasa. Apoi am pus in tigaie usturoiul, cateva frunzulite de cimbru si, dupa 1-2 minute, smantana si am amestecat bine.

IMG_3

Dupa inca 2-3 minute am adaugat mustarul si am asezonat cu sare si piper. Am mai lasat apoi sosul pe foc cateva minute, dupa care am adaugat in tigaie pieptul de pui. Dupa alte cateva minute am stins focul.

IMG_4

Am pus pe o farfurie o portie de orez, alaturi de o bucata de piept de pui si deasupra am pus sosul cremos de ciuperci si smantana. Pentru un plus de savoare, am adaugat patrunjel tocat. Este incredibil de gustos!

IMG_5

Pofta buna!

Lasă un răspuns

