Masa de sambata (I) – Tarta cu lamaie

Sambata asta am invitat niste prieteni pe la noi sa ne uitam la un film-doua, sa mancam ceva bun, ma rog… sa ne simtim bine. Pentru ca nu am avut prea mult timp la dispozitie am ales sa pregatesc ceva destul de usor dar gustos. Am avut ca aperitiv niste mini clatite cu ceapa verde si sos tzatziki, ca fel principal ardei umplut cu salsa de pui, iar ca desert o minunat tarta de lamaie.

Pentru a nu fie presat de timp, am inceput pregatit tarta inca de vineri seara.

Pentru aluat m-am folosit de sugestia lui Mazi si a iesit foarte bine, cu o mentiune – eu l-as lasa pe viitor mai putin la cuptor in prima faza (maxim 10 minute).

Pentru umplutura am folosit:

zeama de la 3-4 lamai
220 g zahar (eu am avut un amestec de zahar alb si brun)
5 oua
150 ml smantana

Regret ca nu am folosit cantitati mai mari dar ce sa-i faci… asa e cand faci ceva pentru prima oara.

Intr-un bol am amestecat ouale cu zaharul pana cand acesta s-a dizolvat, dupa care am adaugat resul ingredientelor si am amestecat bine de tot. Am scos tava din cuptor doar putin (pentru a evita sa vars continutul tavei cand o bag inapoi in cuptor) si am turnat compozitia. Am bagat inapoi tava in cuptor si am lasat-o in jur de 45 de minute la 180 grade.
Am scos tarta din cuptor, am lasat-o sa se raceasca, iar apoi am bagat-o in frigider pana a doua zi.

Continuarea in postul urmator…

Lasă un răspuns

