Masa de sambata (II) – Miniclatite cu tzatziki si ardei umpluti cu salsa de pui

Sambata, in asteptarea prietenilor, m-am apucat de restul retetelor.

Am inceput cu miniclatitele cu tzatziki.

Pentru miniclatite am folosit:

120 g faina

1 ou

150 g iaurt

2-3 fire ceapa verde, tocata marunt

2 linguri seminte de susan

2 linguri patrunjel, tocat

  Pentru tzatziki am avut nevoie de:

150 g iaurt

2 castraveti medii

2 linguri menta, tocata marunt

1 catel usturoi, tocat marunt

sare, piper

Am mixat rapid faina, oul, iaurtul si 2 linguri de apa pana am obtinut un aluat moale ca de clatite. Am adaugat apoi ceapa verde, patrunjelul si susanul, am amestecat bine aluatul pana le-am incorporat, apoi l-am acoperit si l-am dat la frigider.
Cu tzatziki-ul a fost si mai simplu. Am scos semintele de la castraveti. Unul l-am dat pe razatoare, unul l-am tocat marunt. Am amestecat apoi toate ingredientele, am acoperit vasul si l-am dat la frigider.

Am incins putin ulei intr-o tigaie si am pus aluat cu o lingura. Am lasat miniclatitele sa se rumeneasca pe ambele parti, apoi le-am scos pe o farfurie si am acoperit-o ca sa ramana calde.

Am trecut apoi rapid la ardeii umpluti. Ingredientele pe care le-am folosit au fost:

un piept pui, taiat cubulete

150 g orez prefiert

4 ardei grasi rosii mari

200 g salsa (aici am trisat un pic si am folosit salsa de cumparat)

200 g fasole rosie, din conserva

100 g cascaval, ras

3-4 linguri de patrunjel tocat (sau mai mult, daca va place)

2 lime

Am taiat mai intai capacele ardeilor, i-am curatat de seminte, i-am uns cu ulei si i-am bagat (cu tot cu capace) in cuptorul incins pentru 15 minute.

Am pus orezul la fiert in apa cu sare. Intre timp am prajit cubuletele de carne de pui.

Cand ardeii au fost gata, i-am scos din cuptor, am scurs lichidul care s-a strans in ei si i-am lasat un pic sa se raceasca. Am luat un bol mare si am amestecat usor ingredientele pentru umplutura – orezul, fasolea rosie, cubuletele de piept de pui, salsa, patrunjelul si o parte din cascavalul ras. Am umplut apoi ardeii, le-am pus capacele si i-am bagat din nou la cuptor pentru 10-15 minute.

I-am scos si i-am servit cu o jumatate de lime alaturi (o combinatie foarte reusita!)

Dupa o masa asa gustoasa am ramas cu totii convinsi ca va trebui sa repetam evenimentul asta cat mai curand. Ceea ce va doresc si voua.

Pofta buna!

Lasă un răspuns

