Tarta cu mere

Asa cum am promis, am revenit cu reteta minunatei tarte cu mere.

Pe langa aluatul facut dupa reteta lui Mazi, am folosit urmatoarele ingrediente:

5-6 mere, rase

100 g zahar (eu am folosit amestec de zahar brun si zahar alb)

60 g unt, taiat cubulete

3 lingurite scortisoara

3 mere + 3 lingurite zahar, pentru acoperit

3 lingurite gem piersici + 5 lingurite apa (pentru glazurat)

Dupa ce am facut aluatul, l-am bagat la frigider pentru o ora. Intre timp am ras merele, apoi le-am pus un pic pe foc si le-am amestecat cu zaharul. Inainte sa le iau de pe foc am adaugat si scortisoara.

Am taiat cele 3 mere in felii egale. Am scos apoi aluatul de la frigider si l-am intins in forma de tarta. Am turnat apoi umplutura si am asezat deasupra feliile de mere.

Am presarat deasupra zaharul si cubuletele de unt si am bagat tarta la cuptor la foc potrivit pentru vreo 30 de minute. Cand era aproape gata am pregatit glazura: intr-un ibric am pus gemul de piersici si apa si am amestecat putin pe foc pana cand gemul s-a lichefiat. Apoi, folosind o pensula de patiserie, am glazurat tarta proaspat scoasa din cuptor. Am lasat-o sa se raceasca, dupa care am acoperit-o cu o folie si am bagat-o in frigider.

Am rezistat cu greu pana in ziua de Paste, dar a fost si mai bine, pentru ca aluatul s-a inmuiat foarte mult de la mere. Cand a fost momentul desertului, am taiat fiecaruia cate o felie, am incalzit-o 1 minut la microunde si am servit cu putina inghetata de vanilie alaturi. A fost o nebunie!

Lasă un răspuns

