Cheesecake cu capsuni

Va salut din nou dragilor. A fost o pauza cam mare, dar o s-o vedeti si voi pe pielea voastra cand veti avea pitici – tot timpul liber pe care-l aveati inainte – luati-va adio de la el!

Week-endul asta am mers la parintii mei la masa, asa ca m-am folosit de ocazie sa fac eu desertul – am ales cheesecake cu capsuni. Am ales varianta simpla, fara coacere, deoarece, asa cum am spus mai sus, timpul meu este limitat.

Am folosit urmatoarele ingrediente:

Pentru BLAT:

250 g biscuiti digestivi

120 g unt topit

Pentru CREMA:

620 g crema de branza

100 g zahar pudra vanilat

300 ml smantana dulce

o fiola esenta de vanilie

Pentru GLAZURA si DECOR:

400 g capsuni

25 g zahar pudra

o lingurita apa

Am inceput rapid si in forta. Am bagat biscuitii intr-o punga (doua, de fapt) si i-am zdrobit temeinic cu un sucitor. I-am pus apoi intr-un bol si i-am amestecat bine-bine cu untul topit. Am luat apoi o tava cu margini detasabile si am turnat blatul in ea, apasandu-l ferm cu o lingura ca safie cat mai uniform. Am dat apoi tava la frigider pentru o ora.

In timpul in care blatul s-a intarit, am pus intr-un bol crema de branza, zaharul si esenta de vanilie si le-am amestecat cu mixerul. Am adaugat treptat smantana dulce si am mixat pana ce amestecul a fost omogen. Am bagat si umplutura la frigider, ca am fost rapid si mai ramasesera vreo 50 de minute pana sa scot blatul. Cand ora a trecut am scos tava si bolul cu umplutura si am turnat-o peste blatul din tava, netezind-o cat de bine am putut cu dosul unei linguri.

Cu acestea fiind gata, am dat prajitura la frigider pana a doua zi. Inainte sa plecam m-am apucat si de glazura: am pasat cu un blender jumatate din cantitatea de capsuni cu zaharul si lingurita cu apa, dupa care am dat amestecul prin sita. Am turnat sosul intr-un borcan si l-am luat la noi, impreuna cu restul capsunilor. Cand a fost momentul sa servim, am scos prajitura din tava, am taiat pe jumatate resul capsunilor, le-am presarat deasupra prajiturii si am turnat deasupra piureul de capsuni.

Nu va pot spune decat sa incercati si voi. E atat de simplu si de delicios!

Pofta buna!

Lasă un răspuns

