Granola cu mere

De cand m-am intors cu forte proaspete din vacanta din Spania, am vrut sa incerc o reteta care-mi sta in cap de ceva timp. E vorba de granola, o gustare sanatoasa pentru micul dejun. E pe baza de cereale (fulgi de ovaz, ca sa fiu mai exact) si poate contine orice fel de fructe uscate doriti. Eu am ales insa o versiune cu mere crude, care s-a dovedit nemaipomenita. Am folosit:

350 g de mere, fara coaja si samburi, taiate in felii de 1 cm

2 lingurite zeama de lamaie

2 lingurite zahar

1 lingurita amidon

1 lingurita de scortisoara

Am amestecat toate astea impreuna cu un praf de sare si le-am pus intr-un vas termorezistent (trebuie sa recunosc, poza e facuta inainte de a amesteca ingredientele).Am mai folosit si:

50-60 g unt

50-60 g miere

80 g faina

300 g fulgi de ovaz

100 g fulgi de migdale

Am potrivit cuptorul la 140 de grade, timp in care am amestecat fulgii, faina si migdalele intr-un bol. Am luat o tigaie in care am topit rapid untul si am turnat mierea peste el. Am turnat apoi in tigaie ingredientele uscate si le-am amestecat bine pana s-au lipit intre ele. Am adaugat totul apoi peste merele din tava si am dat tava la cuptor.

Dupa 40 de minute – gata! Am scos granola din cuptor, am lasat-o sa se raceasca, iar dimineata urmatoare am servit o portie cu cateva linguri de iaurt simplu. Va invit sa incercati.

* Un sfat: daca cerealele incep sa se arda inainte de cele 40 de minute, acoperiti-le cu o folie de aluminiu pe care o inlaturati in ultimele 5 minute de copt.

O zi buna!

Lasă un răspuns

