Cea mai simpla tarta cu mere

Duminica asta, pentru ca am stat acasa, am putut profita de soarele cu dinti care a luminat Bucurestiul. Suficient pentru a-mi face curaj sa fac ceva dulce (care sa nu necesite prea multa munca si prea mult timp) cu care sa-mi intampin prietenii asteptati in vizita. Asa ca am incropit rapid tarta asta cu mere, care mie mi se pare cea mai simpla (desi daca stau sa ma gandesc mai bine, cea mai simpla varianta ar fi cu mere intregi decojite – insa nu stiu care ar fi rezultatul).

Pentru coca am folosit:

200g faina
1 lingurita zahar
praf sare
200g unt, taiat cubulete
1,5 linguri apa rece

Pentru umplutura m-au ajutat:

1 kg mere
3 linguri zahar
2 lingurite scortisoara
2 linguri unt topit

Am inceput cu aluatul: am amestecat faina cu zaharul si sarea intr-un bol de mixer, dupa care am adugat cam 1/3 din cantitatea de unt. Am mixat rapid cu mixerul, am adaugat restul de unt si am amestecat iar pana am obtinut o coca de forma unor firimituri. Am adaugat apa rece si am framantat un pic coca pana cand apa s-a incorporat. Folosind sucitorul am format un disc gros de vreo 2 cm pe care l-am pus in folie si l-am bagat la frigider pentru 30 de minute. In timpul asta m-am ocupat de mere: le-am decojit, le-am scos samburii si le-am feliat in felii subtiri. Si le-am tras in poza…

Am incins cuptorul la 200 C, am scos aluatul de la frigider, l-am intins si l-am pus in tava. Am pus merele in tava si am presarat peste ele 2 linguri de zahar si scortisoara. Am tras peste mere marginile aluatului pe care le-am uns cu untul topit si peste care am mai presarat o lingura zahar.

Am bagat tarta la cuptor pentru 45 de minute (de fapt a fost un pic mai mult pentru ca intre timp au sosit invitatii si am uitat de ea), dupa care am stins focul si am lasat-o sa se raceasca.
Am primit felicitarile prietenilor, impreuna cu cereri de a repeta reteta asta si cu alte ocazii.
Pofta buna!

Lasă un răspuns

