Targ de toamna – Produs in Bucovina

Ieri dupa amiaza am vrut sa ne bucuram de vremea frumoasa care inca ne mai bucura la jumatate de noiembrie, asa ca am luat calea parcului IOR. Stiam de la Elena ca acolo era un targ de toamna cu produse traditionale din Bucovina. Ne-am plimbat printre standurile producatorilor prezenti si cu greu ne-am abtinut sa nu cumparam tot ce vedeam. Erau acolo de toate: branzeturi faine (cascaval cu verdeturi, cu usturoi si busuioc, cu chimen, cu boia de ardei, cas si telemea), carne de porc si de oaie in toate formele si cu toate aromele posibile, pastrav afumat, tuica, afinata, miere si prajituri de casa. Si in mijlocul targului era amplasata o scena de pe care prestau artisti populari din Bucovina de toate varstele.

Incantati de ceea ce vedeam am inceput sa cumparam in stanga si-n dreapta, dupa care ne-am oprit la o taraba si am luat fiecare cate o portie de hribi cu smantana, alaturi de o mamaliga vartoasa, toate facute in ceaun. Mmm… o nebunie de-a dreptul… Cu stomacul plin a fost destul de greu sa tinem pasul cu Miruna, care a avut chef de joaca .

Ajunsi acasa, am desfacut sacosele si ne-am minunat/delectat cu produsele cumparate: miere cu mieji de nuca, cascaval simplu si cu ciuperci, ciocolata de casa si o jumatate de cozonac, cateva mere, un pastrav afumat, cativa carnati de porc si un muschi afumat nemaipomenit. Azi e ultima zi a targului, asa ca daca aveti un pic de timp liber, incercati sa nu-l ratati.

Lasă un răspuns

