Batoane de granola

Aseara (azi-noapte, mai precis), inspirat de isprava lui Mishu (Pufix pentru cunoscatori)  m-am hotarat sa pregatesc ceva bun pentru micul dejun. Aveam in minte o reteta pe care vroiam s-o incerc – batoane de granola. Asa ca in timp ce Elena si Miruna dormeau, am inceput sa pregatesc granola. Dar usooor, usooor, ca nu vroiam sa fac prea multa galagie si sa le trezesc (dormitorul nostru e lipit de bucatarie). Dupa ce mi-am scos ingredientele si ustensilele de prin dulapuri, m-am mutat in sufragerie unde am putut sa ma desfasor mai in voie.

Intr-un bol am amestecat vreo 200 g de fulgi de ovaz, 120 g de faina, 150 g amestec de fructe confiate si stafide, 40 g zahar, 50 g de seminte de susan, o lingura de scortisoara si un praf de sare. Ar mai fi mers de minune si cateva nuci si migdale, dar nu le aveam prin preajma. In alt bol am batut un ou si l-am amestecat cu 170 g de miere, 60 g de ulei si o fiola de esenta de vanilie. Am incorporat apoi usor amestecul lichid in cel uscat. Rezultatul l-am pus intr-o tava cu hartie de copt si l-am pus la cuptorul incins pentru vreo 30 de minute. Cand a fost gata, am scos tava din cuptor si am lasat-o sa se raceasca pana dimineata.

Dimineata am taiat batoanele si le-am savurat alaturi de un pahar cu lapte (eu) si o portie de iaurt (Elena). Merg la fel de bine cu un mar, o banana sau un fresh de portocale.

Va doresc sa aveti un week-end cat mai placut!

Lasă un răspuns

