Spirale cu mere si stafide

Acum cateva luni, pe cand citeam niste postari ale altor impatimiti ai gatitului, am dat de reteta asta pe blogul doamnei Laura Laurentiu. Am salvat reteta si am pus-o spre pastrare. Azi noapte pe la 5 (sau dis de dimineata), dupa ce m-am trezit sa-i fac niste lapte Mirunei, mi-a cam pierit somnul. Dupa ce am butonat putin telecomanda in cautarea unei emisiuni interesante la TV, am renuntat si am deschis calculatorul unde am dat de minunatia asta. Si m-am hotarat sa o pregatesc. Am luat o oala mare si am pus in ea 450 g de faina, 220 ml iaurt, 100 g de zahar, 40 ml ulei, un ou, un praf de sare, un pliculet de zahar vanilat, 7 g de drojdie si le-am framantat pana mi-a iesit o coca moale si putin lipicioasa. Am luat un vas, l-am uns cu putin ulei si am pus coca la dospit pentru vreo 20 de minute.

Intre timp am decojit 3 mere maricele si le-am taiat cubulete. Am pus merele intr-o cratita pe foc la un loc cu 2 linguri de stafide si 2 linguri de zahar. Cand merele au inceput sa lase zeama am adaugat peste ele o lingura de amidon dizolvata in 2-3 linguri de apa si le-am mai lasat cateva minute. Am mai adaugat apoi o lingurita de scortisoara, am amestecat bine si le-am dat deoparte de pe foc, sa se raceasca.

Am uns masa cu putin ulei si am intins aluatul intr-o forma groasa de aproximativ 1 cm. Am dat cu ulei peste aluat si folosind un cutit bont l-am taiat in opt bucati, lasand mijlocul neatins. Am incrucisat apoi cele opt felii una peste cealalta pana ce s-a format o bila de aluat pe care am lasat-o sa se odihneasca 10 minute.

Am intins iar aluatul intr-o foaie subtire de forma dreptunghiulara si am presarat umplutura deasupra. Am pliat apoi aluatul in trei si cu ajutorul unui cutit uns cu ulei l-am taiat in felii de aproximativ 2 cm. Am rasucit fiecare felie de cateva ori, le-am pus intr-o tava cu hartie de copt si le-am uns cu un galbenus de ou amestecat cu putina miere si un strop de apa.

Am dat tava la cuptorul bine incins pentru 5 minute la foc puternic, apoi am micsorat focul la minim si le-am mai lasat asa vreo 15 – 20 de minute. In timpul asta am amestecat zeama de la o jumatate lamaie (merge si portocala) cu 80 g zahar tos. Cu amestecul asta am glazurat spiralele calde si le-am lasat apoi sa se raceasca.

Cand s-a trezit Elena m-a intrebat: „De unde au aparut chestiile alea pe masa? Ca arata tare bine”. Nu cred ca mai e nevoie sa spun ca si gustul lor e pe masura. Ba chiar mai mult.

Pofta buna!

Lasă un răspuns

