Orez cu lapte, mere coapte si stafide

Minunatia asta as pune-o destul de sus in lista mea de comfort foods. Ma refer la banalul orez cu lapte, care-mi aduce de fiecare data aminte de copilarie, de prietenii de atunci, de prostiile pe care le-am facut, de jocurile pe care le jucam – mai tineti minte flori, fete, filme si baieti? Sau leapsa? Sau v-ati ascunselea?

Aseara am incercat sa dau un gust nou acestei retete. Am pus mai intai o cana de apa (250 ml) la fiert cu un praf de sare. Cand apa a inceput sa fiarba am adaugat o cana de orez (aprox. 250 g) si l-am lasat sa fiarba. Cand orezul s-a umflat si a inghitit toata apa, am adaugat un litru de lapte si l-am lasat sa fiarba in continuare. In timpul asta am decojit rapid 3 mere mari si le-am bagat la cuptorul cu microunde setat la putere maxima pentru 4 minute. Cand au fost gata, le-am lasat sa se raceasca si le-am tocat cubulete. In timpul asta nu mi-am luat ochii de pe oala cu orez, sa nu dea in foc. De asemena, am amestecat din cand in cand cu o lingura, sa nu se lipeasca. Cand orezul s-a umflat, l-am dat deoparte si am adaugat 3 linguri de zahar si 120 g stafide. Am amestecat bine, am acoperit cu un capac si am lasat sa se raceasca. Cand s-a racit, am adaugat si merele tocate si gata! Am presarat putina scortisoara pentru un plus de aroma si m-am pus pe mancat. Mmmm…

Pofta buna!

Lasă un răspuns

