Bustrengo

Acum ceva timp, cand Elena mi-a cumparat cartea „Cu Jamie in Italia”, am promis ca in curand voi pregati ceva din ea. Ei bine clipa aceea a venit astazi, cand am hotarat sa fac bustrengo – prajitura bologneza cu mamaliga si mere.

Ingredientele sunt urmatoarele:

un cub de unt                           100 g smochine uscate, tocate

120 g mamaliga                      100 g stafide

200 g faina                                500 g mere, decojite si taiate cubulete

100 g pesmet                             o lingurita scortisoara

50 g zahar                                  coaja de la o portocala si o lamaie

500 ml lapte integral             o lingurita sare

3 oua, batute                             50 ml ulei de masline

50 g miere

Mai intai am sfaramat mamaliga cu o furculita si am amestecat-o cu faina, pesmetul si zaharul. In alt castron am amestecat laptele, ouale batute, mierea si uleiul de masline, dupa care le-am adaugat peste ingredientele uscate. Dupa ce s-au omogenizat, am adaugat restul ingredientelor si le-am mai amestecat un pic.

Aveam deja cuptorul incins, asa ca nu mi-a mai ramas decat sa rastorn compozitia intr-o tava de tarta, unsa cu unt si pudrata cu faina. Am dat tava la cuptor pentru 50-60 minute.

Cand a fost gata coapta, am lasat-o sa se raceasca si am servit-o cu putine stafide si felii de mar. Elena a preferat sa o incerce cu iaurt. Sunteti liberi sa incercati cum doriti. Eu nu va pot spune decat sa o incercati si ca este o prajitura foarte buna de impresionat oaspetii.

Pofta buna!

Lasă un răspuns

