Risotto cu pui si ciuperci

Dupa ce ieri am facut bustrengo, papilele mele au ramas „in the italian mood”, asa ca am hotarat ca astazi sa fac un risotto. Primul meu risotto. M-a ajutat in decizia asta si niste supa de pui pe care am gasit-o pusa la pastrare in congelator in urma cu ceva timp.

Acum ceva timp risotto mi se parea ceva tare sofisticat. Cred ca denumirea m-a dus cu gandul la asta. Aveam impresia ca e ceva pretentios, mai ales ca-l gaseam pe mai toate meniurile restaurantelor pe unde am mai fost. Astazi am descoperit ca nu e deloc asa. Risotto este un fel foarte simplu, dar care necesita doua lucruri esentiale: un anume tip de orez (cele mai cunoscute sunt Arborio sau Carnaroli) si amestecatul continuu.

Eu am ales sa fac risotto cu pui si ciuperci, pentru ca am gasit la supermarket o frumusete de mix de champignons de care m-am indragostit.

Pentru 3 persoane ingredientele pe care le-am folosit sunt:

350 g orez Arborio

300 g ciuperci (champignons, hribi, chiar si din cele deshidtratate, dar trebuiesc rehidratate), taiate cubulete

300 g piept pui, taiat cubulete

1 pahar de vin alb sec

2 cepe mici, tocate marunt

50 g unt

1 litru supa de pui (sau de legume; merge chiar si apa simpla), fierbinte

70 g parmezan, ras

2 linguri patrunjel tocat

sare, piper

Am luat o tigaie mai adanca, am topit untul si am rumenit putin ceapa. Am adaugat apoi puiul si ciupercile si le-am lasat pana cand ceapa a devenit transparenta. Atunci am adaugat orezul si l-am amestecat pana a deveni sticlos. Am turnat vinul alb, iar dupa ce s-a evaporat, am crescut un pic focul si am inceput sa adaug supa de pui fierbinte (cate un polonic). Am continuat sa amestec pana am terminat de incorporat toata supa. Am adaugat parmezanul ras, am asezonat cu sare si piper, dupa care am stins focul. La sfarsit am presarat patrunjelul.

A fost foarte gustos. Boabele de orez erau imbracate intr-o pelicula cremoasa, dar erau putin al dente. Ciupercile si puiul au fost bine facute si au dat si mai mult gust intregului preparat.

Spor la gatit!

Lasă un răspuns

