Tarta cu branza Emmental si rosii

Azi dimineata am comis-o din nou. Dupa ce i-am facut lapte Mirunei, pe la 6:00, am constatat ca mi-a pierit definitiv somnul, asa ca nu m-am mai dus la culcare. Am ramas in bucatarie si m-am apucat sa prestez o tarta. O tarta pentru micul dejun, mai exact.

Am gasit reteta intr-o carte luata de pe net – „All about pies and tarts” – ce reprezinta un fel de Holy Grail pentru mine in materie de tarte si din care voi mai pregati cu siguranta si alta data.

Initial reteta asta continea branza Fontina, o branza italiana din lapte de vaca, cu un continut de grasime undeva pe la 45%, cu o aroma de nuci, ierburi si fructe. Eu am inlocuit-o cu Emmental, dar mergea la fel de bine si niste Gouda sau Edam.

Intai se face aluatul din 250 g faina, 180 g unt rece, taiat cubulete si un praf de sare. Se incorporeaza usor untul in faina amestecata cu sare cu ajutorul unei furculite pana are aspectul unor firimituri. Se incorporeaza apoi putin cate putin 4 linguri de apa foarte rece si se framanta putin. Se intinde coca pe masa cu un sucitor si apoi se intinde in tava de tarta. Se unge aluatul cu 50 ml mustar Dijon. Se incinge cuptorul la 200 de grade si apoi se da pe razatoarea mare 300 g Emmental. Se amesteca branza cu putin oregano si se pune peste mustar. Deasupra se acopera cu felii de rosii (mie mi-au fost de ajuns 3 bucati), taiate potrivit si se presara cu sare, piper, 3 catei de usturoi tocati marunt si vreo 2 linguri de ulei de masline. Reteta mai mentiona si vreo 2 lingurite de maghiran proaspat, pe care eu le-am sarit.

Se coace la foc mic-mediu in jur de 40 de minute, dupa care se scoate din cuptor si se lasa la racit.

Se serveste ca aperitiv sau ca fel principal la micul dejun, unde ii puteti alatura si o salata verde.

Pofta buna!

2 gânduri despre “Tarta cu branza Emmental si rosii

Lasă un răspuns

