O masa de post

Nu stiu cum sunteti voi, dar noi nu prea le avem cu postul. Eu, unul, nu ma pot impaca cu ideea de a renunta la chestiile pe care le mananc zilnic (si, nu, cand spun asta, nu ma refer la porc😉 ). Cu toate astea, dupa masa de ieri, mi-am cam schimbat parerea. Si nu sunt deloc subiectiv cand spun asta, pentru ca ma bazez pe „Like”-urile pe care le-am primit.

Ca sa trec la subiect, ieri am primit vizita unor rude din partea Elenei. Stiam ca ei tin post, asa ca am cautat din timp niste retete pe care sa le pregatim/adaptam pentru a-i impresiona.

La aperitiv am avut doua feluri de bruschete: unele cu rosii, masline si patrunjel si unele cu ciuperci si patrunjel.

Modul de pregatire este extrem de simplu/clasic. Se prajesc feliile de paine/bagheta pe o tigaie grill, se dau la o parte si cat inca sunt calde se ung cu cativa catei de usturoi taiati pe jumatate si se stropesc cu putin ulei de masline. Rosiile, maslinele si patrunjelul se toaca marunt, se potrivesc de sare si piper si se presara peste feliile de paine.

In cazul ciupercilor stau un pic altfel. Se taie ciupercile lamele subtiri, iar alaturi tocam marunt o ceapa mica si cativa catei de usturoi. Se rumenesc ceapa si usturoiul in putin ulei de masline, iar apoi se sting cu putin vin. Cand alcoolul s-a evaporat, se adauga ciupercile si se lasa pe foc pana se inmoaie. Se dau la o parte de pe foc, se amesteca cu patrunjel verde tocat si se pune peste aceleasi felii de paine date cu usturoi si ulei de masline.

Felul principal a constat intr-un risotto cu ciuperci si mazare inspirat dupa o reteta de-a lui Adi Hadean.

Pentru 6 persoane am folosit:

500 g orez pentru risotto

800 g ciuperci champignons

1,8 litri supa de legume

150 g mazare congelata

150 ml vin alb

2 cepe mari, tocate marunt

putin ardei gras rosu, pentru coloristica

o jumatate de legatura de patrunjel, tocat

Felul de preparare este similar celui de aici, cu deosebirea ca la sfarsit, cand am adaugat ultimul polonic de supa am pus si mazarea congelata si ardeiul gras si le-am lasat cateva minute, pana cand orezul a „inghitit” toata supa. La sfarsit am renuntat la parmezanul ras (din considerente de post, evident), asa ca am presarat putin patrunjel si gata!

Desertul a fost de departe cel mai apreciat. Am ales sa fac versiunea de post a unei tarte cu pere, a carei reteta o voi posta in curand. Poza este facuta undeva in jur de 12 noaptea, asa ca nu e prea reusita. Gustul ei insa bate orice poza.

Pofta buna!

2 gânduri despre “O masa de post

Lasă un răspuns

