Apple crumble

Ma uit p-aci pe blogul meu si vad ca in ultima vreme n-am facut decat cateva retete iar in restul timpului mi-am pus cenusa-n cap si mi-am cerut scuze. Asta pentru ca pregatirea noului apartament a costat durat mai mult decat am crezut. Chiar daca nu e totul complet terminat (chiar, e vreodata terminat?), pot afirma cu mandrie ca ne-am si mutat de o saptamana. Saptamana in care am facut drumuri numeroase cu masini pline in care ne-am carat calabalacul, ca sa avem cu ce ne umple casa. Acum ca totul este aproximativ la locul unde trebuie sa fie, m-am gandit sa mai pun si eu mana pe-o oala.

Sa fiu sincer, pentru treaba asta nu am pus mana la propriu pe o oala, ca nu am avut nevoie. Am decojit vreo 5 mere micute, le-am scos samburii si le-am tocat cubulete. Le-am amestecat cu 2 linguri de stafideo lingura de zahar si putina scortisoara. Am luat un vas de yena, l-am manjit cu niste unt si am pus merele in el. Pentru crumble am impreunat cam 120 g faina cu 50 g zahar si o jumatate de pachet de unt rece, taiat cubulete. Am framantat usor cu mana (se poate la fel de usor si cu o furculita) pana cand am obtinut un aluat sub forma unor firimituri (crumbles), pe care l-am presarat peste merele din tava. Aveam deja cuptorul preincalzit la 180 de grade, asa ca desertului i-au trebuit doar vreo 40 de minute sa fie gata.

Odata scos din cuptor, e greu sa te abtii pana se raceste. Am reusit, totusi cu mare efort sa trecem si peste faza asta, iar rasplata a fost pe masura. Pacat ca am facut prea putin.

Pofta buna!

Later edit: Daca aveti timp, nu ar strica sa pregatiti si o crema de vanilie. Cel mai simplu ar fi sa puneti deasupra putina inghetata de vanilie.

6 thoughts on “Apple crumble

Lasă un răspuns

