Strata de spanac si Emmentaler

Acum cateva seri ma uitam la desene animate cu Miruna. L-am redescoperit atunci pe Popeye Marinarul si-al lui spanac miraculos, ce face bratul gros. Ziua urmatoare am trecut prin piata si am cumparat o legatura de spanac fara sa ma gandesc prea mult la ce vroiam sa fac cu el. Am dat un search pe net si am gasit reteta asta. Este o… este un… ma rog, nu-mi dau seama exact asa ca am lasat denumirea ca la mama ei – strata. Pe romaneste ar insemna straturi, ca la asta se rezuma de fapt toata treaba. Este o reteta simpla, dar care implica un pic mai mult timp. Stati putin, nu fugiti! E vorba de timpul de asteptare, nu de cel de pregatire. Pe care l-as aproxima (pe cel din urma) undeva pe la 10-15 minute. Timpul de asteptare este de o noapte. Hai ca nu e mult! Iar dimineata o bagati putin la cuptor si gata!

V-am convins? Pai hai sa-i dam drumul atunci…

Aveti nevoie de:

400 g spanac proaspat sau 200 g spanac decongelat, scurs de lichid

o ceapa, taiata fin

un cubulet de unt

putina nucsoara

cam 4 felii de paine, taiate cubulete

100 g branza Emmentaler, rasa fin

200 ml lapte

3 oua

2 lingurite mustar Dijon

Optional, pentru carnivori, puteti adauga doua felii prajite de bacon, pentru servit sau 6-7 felii prajite, tocate marunt si adaugate la compozitie

Sotati ceapa pana se inmoaie, aproximativ 5 minute, dupa care adaugati sare, piper si nucsoara si mai lasati-o un minut pe foc. In cazul in care folositi spanac congelat, adaugati-l in tigaie peste ceapa si lasati-l cateva minute. Daca folositi spanac proaspat, dati ceapa deoparte si inmuiati spanacul cateva minute pe foc, apoi dati-l deoparte si amestecati-l cu ceapa.

Presarati 1/3 din paine intr-un vas termorezistent, apoi jumatate din spanac si jumatate din branza (si jumatate din cantitatea de bacon, daca v-ati hotarat sa-l folositi). Repetati pasul anterior, dupa care puneti deasupra ultima parte din paine.

Bateti cu un tel ouale, laptele, mustarul, putina sare si piper si turnati peste strata. Acoperiti apoi vasul cu folie de plastic si puneti-l la frigider peste noapte.

Dimineata scoateti vasul din frigider, lasati-l la temperatura camerei 30 de minute, timp in care ocupati-va de cuptor, incingandu-l la 150 de grade. Coaceti strata neacoperita in mijlocul cuptorului pentru 40-50 de minute. Lasati-o sa se raceasca 5 minute inainte de a o servi.

Ei, cum e acum? Parca ziua dinainte pare mai frumoasa, nu? V-am zis eu…

Pofta buna!

7 gânduri despre “Strata de spanac si Emmentaler

Lasă un răspuns

