Muschiulet in crusta de condimente si cuscus

M-am tot gandit daca sa public reteta asta din cauza pozelor care efectiv o distrug. M-am gandit insa ca e un preparat mult prea bun pentru a nu fi impartasit celor dornici sa incerce ceva gustos. Alt motiv pentru care o public acum este ca o voi reface peste vreo saptamana si voi inlocui pozele atunci cu unele mai bune. Sper asta pentru ca lucrez la imbunatatirea pozelor in conditii de iluminare slaba folosind solutii hand-made sau cat mai ieftine cu putinta. Pana acum am facut niste teste (acompaniat prin Y! Messenger de Catalina) cu un difuser simplist pentru blitz si se pare ca situatia s-a mai imbunatatit. O sa mai lucrez un pic la el si cand ma voi declara multumit de rezultat vi-l voi impartasi si voua.

Dar sa revenim la reteta care face obiectul acestei postari. Ca panaceu la frigurile de afara, am apelat la cel mai bun ingredient din cate exista – carnea de porc. Nu am ales orice bucata de carne, ci am optat pentru una din cele mai gustoase – muschiuletul. Inca de cand am descoperit reteta lui Adi Hadean de muschiulet in crusta de condimente, am stiut ca va fi un succes. Am repetat-o de cateva ori cu mare succes printre invitatii la masa, in special cand mergeam sa facem un gratar. Zilele trecute insa l-am pregatit acasa, la cuptor.

Intr-un mojar puneti cate un pic din condimentele pe care le aveti prin casa. Eu am folosit oregano, busuioc, cimbru, boia de ardei dulce, boabe de mustar alb, chimen, enibahar, rozmarin si, desigur, sare si piper. Sfaramati condimentele mai mari si amestecati-le cu celalalte. Spalati muschiuletul si stergeti-l apoi de apa. Intindeti o hartie de copt de marimea unei tavi de cuptor, presarati amestecul aromat si tavaliti muschiuletul prin el pana este bine acoperit pe toate partile. Sigiliati bine hartia de copt si dati la frigider pentru cateva ore (eu l-am lasat de pe o zi pe alta).

In ziua urmatoare, cand se apropie ora mesei, scoateti muschiuletul din frigider, desfaceti hartia in care l-ati impachetat si puneti-l asa intr-o tava de cuptor. Dati la cuptorul incins pe functia grill pentru vreo 30-40 de minute, pana cand observati ca stratul de condimente incepe sa se arda.

Cat timp se face muschiuletul, puneti intr-o oala o cana si un pic de apa (sau supa de legume, daca aveti) si lasati-o acolo pana incepe sa fiarba serios. Puneti 200 g cuscus intr-un bol, turnati apa peste el si acoperiti bolul pentru 5-6 minute. Cat timp se pregateste si cuscusul, tocati marunt vreo 2 ardei copti si cateva frunze de patrunjel. Cand cuscusul a absorbit toata apa, amestecati-l cu ardeii copti si patrunjelul.

Scoateti muschiuletul de la cuptor si lasati-l cateva minute pentru ca sucurile din carne sa se distribuie uniform. Taiati apoi cateva felii si serviti alaturi de cuscus.

Pofta buna!

3 gânduri despre “Muschiulet in crusta de condimente si cuscus

Lasă un răspuns

