Budinca de croissante si crema de ciocolata

De cand am inceput saptamana am o stare foarte ciudata. Totul merge anapoda, nu am chef de absolut nimic. Drept urmare si cheful de gatit s-a micsorat simtitor. In lipsa unor noutati, am cautat prin calculator si am dat peste pozele cu desertul asta pe care l-am facut candva prin noiembrie. Mi-as permite sa-l compar cu budinca de cozonac din bucataria surorilor Iolanda si Georgiana. Diferenta, dupa parerea mea, este ca poate fi facut mult mai usor si in orice perioada a anului.

Asadar, ca sa va indulciti aveti nevoie de:

10 mini croissante

150 g crema de ciocolata

un pumn de nuci (puteti folosi si alune de padure sau orice alt fel de nuci)

3 oua

350 ml smantana dulce sau lapte

o esenta de vanilie

3-4 linguri zahar pudra

un praf de sare

Preincalziti cuptorul la 180 de grade. Taiati fiecare croissant in doua  pe lungime si ungeti una din jumatati cu crema de ciocolata. Lipiti la loc cele doua jumatati si apoi taiati fiecare croissant in 3 bucati.

Puneti bucatile de croissant intr-un vas termorezistent si presarati printre ele nucile/alunele. Intr-un bol bateti cu un tel smantana dulce/laptele cu ouale, esenta de vanilie, zaharul si sarea, apoi turnati amestecul peste bucatile de croissant. Lasati 2-3 minute, ca acestea sa se inmoaie si sa absoarba din lichid.

Acoperiti vasul cu folie de aluminiu si dati-l la cuptor pentru 30 de minute, apoi dati la o parte folia si mai lasati-l inca 10 minute, pana ce bucatile de croissant se rumenesc si lichidul este complet absorbit.

Lasati budinca sa se raceasca si presarati apoi zahar pudra deasupra.

Cred ca o s-o refac si eu, poate ies din depresia asta.

Pofta buna!

4 gânduri despre “Budinca de croissante si crema de ciocolata

  1. O portie dubla sigur te va pune pe picioare. O fi de la vreme ca in jurul nostru multi se plang de „stari aiurea” si nu le dau de cap de cateva zile!
    Buna ideea si in varianta cu croissante😀 … O zi buna, Mihai!

  2. Sunt in asentimentul tau! Ai reusit sa deduci cauza? Eu nu ;( Mey da-i groznic !
    Budinca din asta am prestat si eu acu ceva vreme, ultima data am pus si niste fructe de padure, ca lu Marius ii statea in gat fara, si a fost bun, hai tare bun! Sa ne revenim zic, nu? good day to u!

Lasă un răspuns

