O revelatie. Cu ciuperci on the side

Exista momente in viata fiecarei persoane cand face niste descoperiri surprinzatoare. In ceea ce ne priveste pe noi, bloggerii culinari, aceste descoperiri vizeaza de cele mai multe ori obiectul muncii placerii noastre. Revelatia mea am avut-o in weekend, cand am ales sa gatesc un banal piept de pui. Da, da, pieptul ala de pui despre care mai toti spunem ca este fad si cam atos. Cu o singura exceptie insa (pana acum, cel putin) – pieptul de pui invelit in crusta de migdale. Care mi-a rasturnat complet conceptiile pe care le aveam si care m-a convins ca acesta poate fi si gustos si aromat.

Pentru 4 portii m-am aprovizionat din timp cu:

2 piepti de pui, taiati bucati potrivite (sa nu fie foarte groase)

cam 200 g de migdale, fara coaja

100 g pesmet

o jumatate de lingurita de sare

piper

2 oua

o lingura apa

Am pregatit 3 farfurii: una cu pesmetul amestecat cu sarea si piperul, una cu cele doua oua batute bine si amestecate cu lingura de apa si una cu migdalele maruntite (sfat: daca aveti migdale cu coaja, le puteti curata de coaja ca aici).

Am trecut fiecare bucata de pui prin pesmet, apoi prin amestecul de oua cu apa. Dupa ce am lasat excesul de ou sa se scurga, l-am trecut puiul si prin migdalele maruntite.  Am pus bucatile de pui intr-o tava tapetata cu hartie de copt si le-am dat la cuptorul incins la 200 de grade pentru 30-40 de minute. Dupa 20 de minute am scos tava si am intors puiul pe partea cealalta, sa se rumeneasca bine.

Ca garnitura am ales niste ciuperci la cuptor cu rozmarin, coaja de lamaie si parmezan. Pentru asta am avut nevoie de:

800 g de ciuperci champignon

2 linguri de rozmarin proaspat, tocat marunt plus doua-trei ramurele pentru decor

coaja de la o lamaie, rasa fin

putina zeama de lamaie

35 ml ulei de masline

60 g parmezan, ras

sare si piper

Am spalat ciupercile si le-am feliat in 3-4 bucati. Am amestecat coaja de lamaie cu uleiul de masline si rozmarinul tocat si am turnat jumatate din amestec peste ciuperci, impreuna cu sare si piper. Am pus apoi ciupercile intr-o alta tava si le-am dat la cuptor pentru 10 minute sub tava in care se rumenea puiul. Le-am scos putin afara, cat sa presar parmezanul ras, apoi le-am bagat din nou in cuptor pentru 2-3 minute. Am scos tava din cuptor si am turnat deasupra restul de ulei si putina zeama de lamaie.

Au fost delicioase.

Iar combinatia cu puiul s-a dovedit castigatoare. Ceea ce va doresc si voua.

Pofta buna!

3 gânduri despre “O revelatie. Cu ciuperci on the side

Lasă un răspuns

