Esecuri si „succesuri”

Am pus titlul asta pentru ca mi s-a parut destul de catchy si pentru ca exprima destul de bine continutul acestui post. Si anume succesele si esecurile din bucatarie, pentru ca, de ce sa nu recunoastem, cu totii am avut parte si din astea.

De cand am inceput blogul asta (adica de aproape 3 ani de zile) am avut cateva retete care nu s-au lasat din prima. Imi vin acum in minte niste cookies care au iesit foarte uscate pentru ca uitasem sa pun nu stiu ce ingredient. Sau o tarta cu branza de capra foarte, foarte sarata (pentru ca cineva, nu spui cine, a uitat ca branza era destul de sarata). Sau, mai recent, yoghurt cake-ul Elenei, pe care nu l-am reusit inca nici dupa doua incercari (dar nu ma las, promit ca o sa izbandesc!)

In contrapartida stau retetele pe care le vedeti aici si de care sunt (cum altfel?) foarte mandru.

Al doilea pretext pentru acest post este unul mai practic, daca pot sa spun asa. El s-a ivit sambata, cand am incercat sa fac o paine. Si nu doar am incercat, am si reusit, doar ca painea nu a crescut cat as fi vrut. O fi fost din cauza ca s-au aliniat planetele sau ca m-a batut soarele prea rau in cap si am uitat iar sa pun cine stie ce ingredient. Tind totusi sa cred ca a fost din cauza drojdiei. Painea a fost insa atat de gustoasa si aromata incat am considerat ca e pacat sa nu va impartasesc reteta pe care, la randul meu, am imprumutat-o si adaptat-o dupa Ana Maria. Asadar, cautati prin bucatarie si aliniati pe masa urmatoarele:

250-300 ml lapte
un cubulet de drojdie
putin zahar
50 g unt foarte moale
500 g faina, cernuta
1 lingurita de sare
cateva fire de ierburi aromate (de preferat proaspete) – rozmarin, oregano, cimbru, busuioc

Incalziti putin laptele intr-un ibric si dizolvati zaharul. Puneti laptele intr-un vas, presarati drojdia si amestecati usor pana se dizolva. Adaugati cam 100-150 de grame de faina, amestecati din nou, apoi acoperiti cu un stergar curat si dati la cald pentru 10-15 minute. In timpul asta, tocati marunt ierburile aromate si integrati-le in untul moale. Cand drojdia da semne ca a inceput sa dospeasca, puneti-o intr-un bol mai mare si incorporati treptat faina si apoi untul aromat. Framantati bine pana cand obtineti un aluat moale. Presarati faina in bolul mare, puneti coca acolo si acoperiti cu un stergar curat. Lasati bolul intr-un loc caldut pentru o ora.

Cand aluatul s-a dublat in volum, rasturnati-l pe masa si modelati painea (eu am impletit-o in 4). Puneti painea intr-o tava de cozonac si mai lasati-o la crescut inca o jumatate de ora.

Cand timpul a expirat, ungeti painea cu putin ulei de masline si presarati deasupra susan, mac sau ce altceva va place. Dati tava la cuptorul preincalzit la 200 de grade pentru aproximativ 30 de minute, dupa care opriti cuptorul, scoateti painea si lasati-o sa se raceasca.

Si ca tot vorbeam de esecuri si „succesuri” am incercat painea cu pateul cu vin si stafide al lui Mazi. Care mi-a iesit perfect!

Pofta buna!

Un gând despre “Esecuri si „succesuri”

  1. Putina lume vorbeste despre „dezamagirile” din bucatarie!
    Si eu am cateva care stau frumos in foldere si nu le pot publica caci rezultatul final a fost unul de cosmar!
    Se spune ca repetitia e mama invataturii insa in unele cazuri lucrurile nu stau chiar asa!Eu cred ca de vina este persoana care publica o reteta si nu publica si „atificiile” facute ca sa iasa reteta perfect!
    Cand ai un blog ai o responsabilitate fata de cititori si trebuie sa-i respecti si sa spui reteta exact,la gr si ml totul!
    Painea ta cred ca e foarte aromata iar pateul arata extrem de bine!😉

Lasă un răspuns

