Salata de spanac cu branza, nuci si pere

Sau „Din confesiunile unui mancator de spanac” (partea I-a).

Sunt genul de om caruia nu-i plac amestecurile ciudate in mancare si aici ma refer in principal la gusturi. Ca sa fiu mai exact, am o oarecare retinere cand am in fata un preparat care stiu ca este un fel principal, dar contine ingrediente dulci, fructe etc. Stiu, toata treaba mi se trage de la parinti, care nu m-au obisnuit cu mancaruri de genul asta sau care, probabil, nu au avut curajul necesar sa incerce asa ceva. Ce e mai important este ca incerc insa sa trec peste aceasta lipsa de experienta d.p.d.v. culinar si sa-mi cultiv gustul si pentru chestii mai „exotice”, daca mi se permite exprimarea asta.

Ieri, in timp ce cautam niste retete de salate pe baza de spanac, am fost atras de o reteta a lui Radu Popovici, guru-ul condimenteleor de pe la noi si posesor unui blog de-a dreptul impresionant prin multitudinea de retete din bucatariile lumii prezentate cat se poate de profesionist. Desi am zarit si pere printre ingrediente, nu am avut nici o retinere in a alege reteta ca fiind cina noastra din seara respectiva.

Am facut cateva cumparaturi minime (lamaie, pere) si m-am pus pe treaba. Ingredientele au fost urmatoarele (cantitatile difera fata de cele de pe site-ul lui Radu doar pentru ca ne era foarte foame):

2 maini de frunze de spanac, bine spalate si scurse

50 g miez de nuca

o para cu coaja, curatata de cotor si taiata felii

80 g branza telemea de capra sau de oaie, taiata cubulete

4 linguri suc de lamaie

6 linguri de ulei de masline

o lingurita de zahar

2 lingurite de mustar iute (eu am folosit un amestec de Dijon si mustar clasic)

sare, piper

Am prajit nucile 2-3 minute intr-o tigaie pana s-au rumenit, amestecand continuu ca sa nu se arda. Am luat tigaia de pe foc si am pus nucile deoparte, sa se raceasca.

Am taiat para in felii subtiri si am stropit feliile cu o lingura de zeama de lamaie ca sa nu se oxideze. Am trecut apoi la prepararea vinegretei: am amestecat intr-un borcan restul de zeama de lamaie cu uleiul de masline, mustarul, zaharul si am potrivit de sare si piper. Am pus apoi capacul si am scuturat bine borcanul pana am obtinut o emulsie.

Am combinat intr-un bol toate ingredientele, apoi am turnat vinegreta peste ingrediente si am amestecat usor.

Concluzia? Ma declar profund multumit de incercarea mea si consider aceasta lectie un succes.

Pofta buna si voua!

2 gânduri despre “Salata de spanac cu branza, nuci si pere

Lasă un răspuns

