Paste umplute cu ricotta si sos de rosii

Lovit de ploaia asta care nu mai conteneste si incins de temperatura mincinoasa din termometru m-a lovit asa, dintr-o data, dorul de Italia si de strazile umede din Roma pe care le bateam zi si noapte in cautare de istorie, cultura si niscai bucate pentru umplut stomacul chioraitor. Asa ca am cumparat niste cochilii frumoase, mari si carnoase (le zice conchiglioni pe la magazinele bio) numai bune de umplut cu verdeturi, branzeturi, carneturi sau cine mai stie ce. Si pentru ca m-am tot porcait in ultimele zile, am ales pentru cochiliile mele o umplutura simpla de ricotta stropita din belsug cu sos de rosii dulci si pline de miez.

Am inchegat prima oara sosul: intr-o tigaie am incins vreo 2-3 linguri de ulei de masline cu niscai smicuri de fulgi de chilly ca sa dea zgaibilici la limba. Am mai pus in tigaie si putina sare si doi catei de usturoi si am lasat-o pe foc maxim un minut. Am pravalit apoi peste ele o conserva de rosii trecuta mai intai printr-un blender si le-am mai lasat la foc mic un minut-doua sa se ingroase un pic si sa se lege de gust. Am luat tigaia de pe foc, am dat iama prin sos cu o lingurita si am mai potrivit de niscai sare si piper. Am pus sosul intr-un bol sa se racoreasca si am mai rumenit in tigaie si cateva pitice cherry, pentru textura.

Am scarmanat apoi prin camara dupa oala primita cadou de la prietenii Electrolux si am picurat in ea putin ulei de masline si zeama acrisoara si parfumata de la o jumatate de lamaie.

Intr-un bol am legat 250 g ricotta cremoasa cu un ou batut si un praf de sare. Le-am impreunat apoi cu 100 g cascaval afumat (asta ca sa compensez lipsa de mozarella) ras fin, zeama de la cealalta jumatate de lamaie si moturile de la cateva fire de ceapa verde (substitut pentru chives).

Am pus niste apa cu sare sa bolboroseasca intr-o oala, dupa care am azvarlit pastele in oala (cam 6-7 bucati de caciula) si le-am lasat sa se infoaie usor pret de 9-10 minute, pana cand erau inca usor crocante, al dente cum zice prietenul nostru italian. Am scurs apoi apa si am lasat cochiliile sa se raceasca usor, dupa care le-am dat sa guste din umplutura de branza. Am grupat pastele ca niste mici soldati in oala pana am umplut-o frumos, le-am stropit cu sosul de rosii si am pravalit peste ele piticele rosii rumenite. Am pus capacul si le-am indrumat sa ia calea cuptorului (incins la 180 de grade) cam juma de ora, dupa care am scos capacul si le-am mai lasat pret de un sfert de ceas, sa se rumeneasca bine si pe deasupra.

Dupa ce le-am lasat un pic sa se racoreasca, am pravalit peste ele restul de sfarcuri verzi de ceapa verde (recomand sa faceti asta inainte sa faceti fotografia :)). Am mancat pofticios, sorbind grosolan din bol si ultima farama de sos alaturi de un pahar de vin rosu, tanar si bun (maestrul Madalin mi-a recomandat un Chardonnay 3 hectare 2011 sau o Cramposie selectionata Stirbey).

Sa aveti pofta!

4 gânduri despre “Paste umplute cu ricotta si sos de rosii

    • Sincer, am fost un pic reticent inainte sa o fac. Ma gandeam: ce poate sa fie atat de spectaculos la niste paste cu ricotta si sos de rosii? Ei bine, rezultatul m-a dat efectiv pe spate. Merita incercata!

Lasă un răspuns

