Crumble cu prune

Fuse, fuse si se duse si concediul pe anul asta, prilej de a afirma ca nu cred ca voi mai calca vreodata pe litoralul romanesc. Nu, nu a fost chiar atat de rau, doar ca a fost mai rau ca anul trecut. Si asta a cam umplut paharul.

Dar sa nu va impui mintea cu problemele mele si sa va dau reteta ce pare a fi in top pentru acest inceput timpuriu de toamna – crumble cu prune. Daca va amintiti, m-a dat pe spate la BBQ-ul verii organizat de GoodFood asa incat am promis ca o voi repeta acasa. Am observat ca la fel de surpinsa a fost si Anca, care mi-a luat-o deja inainte si a pregatit si ea acelasi lucru, asa ca ma grabesc si eu sa va dau ingredientele si modul de preparare:

Pentru umplutura:

1,8 kg prune

120 g zahar (de preferat brun sau Demerara; eu nu am avut si am folosit alb)

Pentru topping:

300 g migdale fara coaja

300 g faina

150-200 g unt, moale

120 g zahar

Am sarit peste cele doua oua :) din compozitia toppingului bazandu-ma pe experientele anterioare cu crumble (cel cu piersici, facut acum 2 ani si cel cu mere, pe care il repet cam o data la doua luni).

Prunele se spala bine, se scot samburii si se amesteca cu zaharul. Se lasa asa pentru aproximativ o ora, amestecand din cand in cand.

Pentru topping se macina grosier migdalele si se amesteca cu faina, zaharul si untul moale. Puteti adauga, dupa preferinte, fulgi de porumb sau de ovaz ori alune de padure.

Cand prunele s-au mai inmuiat, se pun intr-o tava mare si adanca, in care puneti niste hartie de copt. Deasupra presarati uniform toppingul.

Se da tava la cuptorul incins la 200 de grade pentru maxim 30 de minute. De preferat ar fi sa stati cu ochii pe crumble si sa-l scoateti cand observati ca toppingul este copt uniform.

Se serveste rece, simplu sau alaturi de putina inghetata de vanilie.

Pofta buna!

3 thoughts on “Crumble cu prune

  1. Exact Crumble am facut si eu de curand, adorabil desert…reteta mea e din carticica lui Jamie si l-am denumit simplu „Crumble-ul lui Jamie”. Chiar e un desert pe care l-as putea manca oricand…si cu orice fel de fructe.

Lasă un răspuns

