Bagheta cu unt, usturoi si patrunjel

Am mai postat odata reteta asta acum 2 ani si ceva, dar e destul de greu de gasit, asa ca o reproduc aici intr-un post dedicat. In ciuda simplitatii ei, este una din retetele mele cu cel mai mare succes la public. Am testat-o (cu mare succes) pe toti prietenii mei de cate ori am iesit sa facem cate un gratar, a facut furori anul trecut la Electrolux Garden Party, asa ca poate ocupa un loc de cinste in parada aniversara Dulce Romanie de luna asta.

Ce imi place cel mai mult la reteta asta este simplitatea ei si minimul ingredientelor necesare. Pentru 3 persoane aveti nevoie de o bagheta (nu lasati pozele sa va pacaleasca), cam 120 g unt moale, o jumatate de legatura de patrunjel proaspat, 6-7 catei de usturoi (sau mai multi, daca va plac), sare si piper. Atat.

Tocati marunt patrunjelul si cateii de usturoi. Amestecati-le impreuna cu untul si potriviti de sare si piper dupa gust. Taiati bagheta in diagonala in felii groase de 2-3 degete, dar nu complet. Cu ajutorul unui cutit introduceti umplutura intre felii (cam o lingurita), iar restul intindeti-l pe toata suprafata exterioara a baghetei. Puneti bagheta intr-o folie de aluminiu si sigilati-o bine la capete. Dati bagheta la cuptorul incins la 180 de grade pentru 10 minute, apoi intoarceti-o si mai lasati-o inca 10 minute.

Scoateti bagheta din cuptor, desfaceti usor folia si lasati-o sa se raceasca. Merge de minune cu orice preparat la gratar – pui, porc, dovlecei sau vinete. Eu am servit-o alaturi de un pastrav rumenit putin la tigaia grill (am fost un pic neatent si i-am rupt pielea) cu putin patrunjel deasupra.

Mult succes si pofta buna!

Nota: Pentru a reproduce reteta la gratar trebuie doar sa micsorati semnificativ timpul cat o lasati pe gratar. Din cauza temperaturilor mai mari, va trebui sa o lasati doar 3, maxim 4 minute pe fiecare parte.

5 thoughts on “Bagheta cu unt, usturoi si patrunjel

  1. trebuie sa recunosc ca a facut-o sotul meu azi si chiar a facut furori printre invitati. daca aveam 3-4 baghete…ce bine era! a mers foarte bine cu friptura mea de porc;) Ahhh…la desert…din nou cramble-ul de mere, senzational!! multumim!

Lasă un răspuns

