07

French bakery pentru Electrolux Food Marathon

Stiti sentimentul ala cand crezi ca poti face orice? Starea asta am experimentat-o eu ieri, cand am reusit sa fac aluat frantuzesc. Nu vreau sa va mint, dar pana acum cativa ani consideram croissantele ca fiind treapta cea mai de sus, „my nemesis” daca pot spune asa. A trecut ceva vreme de atunci si „inamicul” meu s-a apropiat din ce in ce mai mult. Asa ca atunci cand Electrolux ne-a propus tema Food Maratonului pentru saptamana asta – FRENCH BAKERY – am stiut ca a venit timpul sa iau taurul de coarne.

Batalia a fost apriga. Din cauza unei mici scapari, am fost nevoit sa ma declar partial invins. Insa am invatat din greseala mea si m-am avantat din nou in lupta. Si am izbandit!

Sursa pentru aluat este blogul lui Gabi Bucataru, timisoreanul din Chicago. Acolo am gasit toate etapele descrise clar si minutios. Trebuie doar sa fac cateva notite care sa va ajute sa reusiti:

– untul trebuie sa fie unt adevarat, adica sa aiba minim 80% grasime;

– inainte de fiecare impaturire sau intindere a aluatului, presarati putina faina pe blatul de lucru, pe coca si pe sucitor; explicatia e urmatoarea: exista riscul ca aluatul sa se rupa in anumite locuri, asa ca evitati astfel lipirea lui de sucitor si, implicit, smulgerea unor bucati mai mari din coca;

– cand intindeti aluatul, incercati sa o faceti cat mai rapid, pentru a preveni inmuierea untului; de asemenea, faceti intinderea usor, fara a apasa foarte puternic pe sucitor;

– incingeti cuptorul la 160 de grade (in loc de 250, cum precizeaza Gabi) si lasati croissantele/moristile etc. la cuptor pentru aproximativ 30 de minute, verificandu-le mai des dupa 20 de minute.

Cu o jumatate din aluat (aluatul ala care mi-a iesit) am facut 6 croissante cu ciocolata, iar cu cealalta jumatate m-am jucat putin, inspirandu-ma din delicatesele frantuzesti: am facut o morisca, vreo trei labe de urs si doua pliculete umplute cu branza dulce si stafide.

Daca va pregatiti cu celelalte ingrediente din timp, pregatirea lor este foarte simpla.

Pentru croissante:

Intindeti aluatul pana obtineti un dreptunghi de 40 cm / 25 cm si taiati-l in 6 triunghiuri egale. Daca vreti croissante cu ciocolata, presarati pe suprafata fiecaruia ciocolata rasa si apoi rulati-le strans dinspre partea mai lata spre varf. Ungeti-le cu putin ou batut si apoi dati-le la cuptor.

Pentru celelalte preparate, intindeti aluatul la aceleasi dimensiuni si taiati-l in 6 bucati egale (de preferat patrate).

1. Daca vreti sa preparati moristile, nu trebuie decat sa practicati 4 taieturi in colturile dreptunghiului, lasand centrul netaiat, apoi sa indoiti jumatate din fiecare bucata obtinuta. Presarati in centru putin gem sau ciocolata. Ungeti-le cu putin ou batut si dati-le la cuptor.

2. Pentru labele de urs, trebuie mai intai sa faceti umplutura. Pentru 3-4 bucati aveti nevoie de:

30 g faina migdale

20 g zahar tos

o jumatate din albusul unui ou

putina esenta de migdale

Amestecati toate ingredientele pana obtineti o pasta mai groasa. Nu va speriati daca aroma de migdale e prea puternica – se va pierde in timpul coptului. Luati putina pasta si modelati-o sub froma unui cilindru si puneti-o aproape de capatul unui dreptunghi de aluat. Ungeti cu putina apa capatul cel mai apropiat si rulati apoi aluatul pana treceti de jumatatea aluatului. Taiati bucata care v-a ramas in 5 bucati egale, care reprezinta degetele. Ungeti apoi aluatul cu putin ou batut, presarati fulgi de migdale si dati la cuptor.

3. Pliculetele cu branza dulce si stafide

Pentru 6 bucati umplutura se face amestecand 150 g branza de vaci cu 40 g zahar, un galbenus de ou, jumatate de lingurita de esenta de vanilie si o lingura de stafide. Puneti cate o lingura de umplutura in mijlocul fiecarui patrat si trageti colturile deasupra (mai intai cele orizontale si apoi cele verticale), suprapunandu-le putin pe mijloc. Ungeti-le cu putin ou batut si dati-le la cuptor.

Va astept parerile in sectiunea de comentarii de dedesubt. De asemenea, mi-ar prinde la fel de bine si un Like si pe pagina mea de Facebook. Va multumesc!

17 thoughts on “French bakery pentru Electrolux Food Marathon

Lasă un răspuns

