str1

Stroganoff cu pui si praz

Am facut-o. Mi-am respectat promisiunea facuta. Am ignorat soarele cu dinti de afara si ne-am rasfatat: ne-am jucat, am ras mult, ne-am odihnit/lenevit. Am facut cumparaturi, am gatit, aranjat, fotografiat. Ne-am uitat la un episod din Two Greedy Italians.

Intr-o alta ordine de idei, nu e greu de ghicit ca sunt un mare amator de Paprika TV. Am vazut intr-o seara o emisiune de-a lui Jamie in care facea un stoganoff in 15 minute. E drept, el folosea vrabioara de vita, dar eu am prins ideea si am folosit o alta reteta (tot de-a lui) in care am substituit carnea de vita cu cea de pui. Pana cand o sa incerc si acea varianta, va rog sa o incercati si voi pe aceasta, se pregateste destul de repede (in maxim 30 de minute) si e bunaaaa, buna de tot.

str1

Ingrediente:

un fir mare de praz

2 maini de ciuperci

un piept de pui (sau, pentru mai mult gust, puteti folosi pulpe dezosate)

ulei de masline extravirgin

un cubulet (20-30 g) de unt

un pahar de vin alb

o jumatate de pahar de apa

o jumatate de legatura de patrunjel

250 ml smantana de gatit

150 g orez Basmati sau orez cu bob lung

o jumatate de lamaie

sare, piper

str2

Pregatiti-va mai intai ingredientele:

– taiati pieptul/pulpele in fasii de marimea unui deget;

– taiati pe lungime firul de praz in 4 si spalati-l bine; tocati-l apoi in bucati de aprox. 1 cm;

– feliati ciupercile;

– tocati marunt patrunjelul (cu tot cu cozi).

Pregatiti apoi orezul: puneti orezul intr-o oala si turnati deasupra dublul cantitatii de apa (o cana si jumatate). Asezonati cu sare. Puneti oala pe foc mare si cand apa a inceput sa fiarba, scadeti focul la minim si puneti un capac. Amestecati din cand in cand pentru a preveni orezul sa se lipeasca.

Puneti o tigaie mare la foc iute si incingeti in ea uleiul de masline. Adaugati cubuletul de unt si cand acesta s-a topit, puneti prazul in tigaie. Turnati deasupra vinul alb, o jumatate de pahar de apa si potriviti de sare si piper. Puneti capacul peste tigaie (sau o folie de aluminiu) si lasati prazul sa se inabuse cam 5 minute, pana cand lichidul e aproape evaporat.

Dati capacul la o parte si adaugati in tigaie puiul, jumatate din patrunjel, smantana si ciupercile. Amestecati bine pana dau din nou in clocot, apoi reduceti flacara la jumatate, puneti din nou capacul si mai lasati tigaia pe foc aproximativ 10 minute.

str3

Orezul ar trebui sa fie deja gata, asa ca stingeti-i focul. Luati tigaia cu amestecul de stoganoff si puneti-o direct pe masa. Puneti intr-o farfurie putin orez si deasupra amestecul de pui, praz si ciuperci. Stropiti deasupra cu putina zeama de lamaie si presarati restul de patrunjel.

Serviti alaturi de un pahar de vin alb racit usor.

str4

Pofta buna!

Lasă un răspuns

