03

Stir fry de pui cu taietei de orez sau cum am mancat broccoli pentru prima oara

„You either love it or hate it.” Astea erau cuvintele care-mi rasunau in cap sambata trecuta cand am pus mana pe el. O increngatura verde, un manunchi de inflorescente unite de o tulpina groasa, carnoasa.

Nu pot spune ca l-am evitat. L-am gustat de cateva ori, cand si-l pregatea Elena sau i-l pregatea Mirunei: simplu, facut la aburi sau usor inabusit. Nu mi-a placut (vile weed!). Deloc. Dar pentru ca citisem multe articole despre calitatile lui nu vroiam sa-l abandonez.

01

Am avut o noua ocazie zilele trecute. Pusesem ochii pe o reteta de-a lui Gordon Ramsay si mi-am zis sa o incerc. Imi planuisem sa mananc toate celelalte ingrediente, dar sa las broccoli deoparte. Si totusi ceva s-a intamplat. Mi-am spus ca poate in combinatia acestor ingrediente nu-i voi simti gustul asa de puternic. Am avut dreptate.

Si inca o chestie: reteta asta e super rapida. Daca o faceti pentru doua persoane, nu ar trebui sa va ia mai mult de 15 minute. Cantitatile necesare pentru o masa in doi (nu lasati pozele sa va influenteze, eu am facut patru portii) sunt urmatoarele:

o jumatate de piept de pui

150 g taietei de orez (din aceia mai lati)

200 g broccoli, taiati in buchetele mici

doi catei de usturoi, feliati subtire

doua linguri sos de soia

doua oua, batute

ulei, pentru prajit

un lime, pentru servit (optional)

02

Din taieteii pe care i-am am gasit eu prin magazinele noastre, am observat ca trebuie fierti intre 2 si 5 minute, in functie de producator. Asa ca puneti la fiert o oala cu apa.

In timpul asta pregatiti pieptul de pui: taiati-l in doua pe grosime, apoi aplatizati-l cu un sucitor pana cand are o grosime egala. Taiati-l apoi in fasii subtiri de maxim un centimetru.

Puneti o tigaie adanca pe foc si adaugati doua linguri de ulei. Cand uleiul e bine incins, puneti fasiile de pui si prajiti-le la foc mare aproximativ 3 minute, pana sunt prajite, dar nu complet rumenite la exterior. Adaugati apoi feliile de usturoi si buchetelele de broccoli. Lasati-le pe foc 1-2 minute, pana ce broccoli e gatit, apoi turnati in tigaie si sosul de soia, mai lasati-le pe foc 30 de secunde si scoateti continutul tigaii intr-un bol mare.

03

Taieteii ar trebui sa fie deja fierti si usor scursi de apa pana acum. Asa ca stergeti usor tigaia de sosul de soia ramas (neaparat, pentru ca sosul de soia se arde) si adaugati putin ulei. Puneti in tigaie ouale batute si lasati-le cateva secunde pana incep sa se lege. Intoarceti-le rapid pe toate partile si puneti in tigaie si taieteii de orez. Amstecati-i cu ouale pana cand acestea s-au gatit. Adaugati apoi si celelalte ingrediente din bol si mai lasati-le pe foc doar cat sa se incalzeasca putin.

Serviti imediat, cu felii de lime alaturi.

04

Sper ca in felul asta multi dintre voi sa nu mai aveti retineri in a manca broccoli. Eu va tin pumnii!

3 gânduri despre “Stir fry de pui cu taietei de orez sau cum am mancat broccoli pentru prima oara

  1. Placerile simple, adunate, fac sa fim mai bogati. Ma refer la faptul ca in spatiul public lupta pentru o gastronomie romaneasca, gatitul acasa, intalnirea prietenilor in jurul mesei, inca nu sunt puse pe locul I. Ne invartim adesea cu dezbaterea, in jurul a doar cateva preparate, clasice, standard, in jurul cliseelor gastronomice.

  2. Imi place maxim postarea ta! Si vile weed (ce-am mai ras) si reteta. Si, da, intr-o combinatie potrivita brocolli poate deveni prietenul tau cel mai bun! A, si felicitari Mihai!

Lasă un răspuns

