wpid-03.jpg

Supa crema de ridichi

Primavara de pana acum a fost tare capricioasa. Si nu-mi place deloc. Prefer anotimpurile la fel ca orice lucru pe care-l pun pe masa – totul sa fie la vedere. Jocul asta, cald-frig, soare-ploaie ma indispune. Asa a fost si in week-end: pentru sambata imi facusem niste planuri, dar vremea de afara cu cerul ala gri si neprietenos m-a impins spre o lene si un repaos bolnavicios. Am trecut repede peste pranz, cand am gatit rapid un macrou alaturi de un cuscus amestecat cu baby spinach (pe care l-am pus pe lista mea de retete de repetat).

Duminica insa a fost alta poveste. Inca de la primele raze de soare mi-am dat seama ca e rost de gateala serioasa. Am inceput ziua dulce, pregatind niste friganele cu scortisoara alaturi de cateva mere usor sotate in putin caramel.

Pranzul a avut o nota primavaratica – am ales sa incerc o supa crema de ridichi. Pregatirea e extrem de simpla si, daca aveti ingredientele necesare, e gata in aproximativ 30 de minute.

image

Pentru 2 portii aveti nevoie de:

300 g cartofi, cubulete

o ceapa mica, tocata marunt

o foaie de dafin

3-4 linguri ulei de masline

2-3 cubulete de unt

350-400 ml supa de legume

15-20 de ridichi

80 ml iaurt

Se incinge o tigaie cu putin ulei de masline si o lingurita de unt. Se soteaza ceapa cateva minute, pana se inmoaie, apoi se adauga supa de legume, cartofii si foaia de dafin. Se lasa supa la foc mic pentru aproximativ 15 minute.

image

Cat timp supa fierbe, se taie ridichiile felii si se soteaza intr-o tigaie cu putin ulei de masline si unt.

Cand cartofii sunt fierti, se trece supa printr-o sita. Se adauga ridichiile si se mai lasa pe foc 2-3 minute.

Se toarna supa intr-un blender si se adauga iaurtul. Se mixeaza totul pana se obtine o supa crema. Se potriveste de sare si piper.

Daca vreti sa obtineti o supa sa fie clara, o treceti-o de cateva ori printr-un tifon.

Pentru decor puteti da prin blender cateva frunzele de ridiche cu putin ulei de masline. Uleiul verde astfel obtinut il puteti picura deasupra supei. Desigur, puteti folosi si cateva jumatati de ridiche, nu se va supara nimeni.

image
P.S. Cartofii fierti ii puteti folosi la un piure, o salata sau ca o garnitura, asa cum am facut eu (o sa va si arat in curand).

Lasă un răspuns

