Salata Caprese, my way

Trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam la o asemenea reactie cand am pus poza cu aceasta salata pe Facebook, asa ca postarea asta nu este decat o reactie la aprecierile voastre pentru care va multumesc din suflet. Initial vroiam sa includ fotografiile cu salata intr-o postare gandita complet diferit, dar daca mi s-a cerut, o s-o fac asa.

Salata caprese este unul din cele mai simple aperitive ce ne-a fost dat de verii nostri italieni si consta, dupa cum stim cu totii, din felii de mozarella, rosii si frunze de busuioc, stropite cu putin ulei de masline, sare si piper.

Eu am incercat sa dau un mic twist retetei originale, asa ca in loc de rosii, am facut un jeleu din suc de rosii, iar in loc de busuioc am folosit pesto. Cantitatile sunt aproximative si sunt date pentru 4 portii:

– 400 g mozarella

– 1 kg rosii

– o lingura + o lingurita si jumatate agar-agar (puteti inlocui cu gelatina)

– doua maini de busuioc

– parmezan sau cascaval afumat, ras

– 1-2 catei de usturoi, tocati marunt

– ulei de masline

– sare, piper

Ca sa pregatiti jeleul de rosii, trebuie sa decojiti mai intai rosiile. Puneti o oala cu apa calda la fiert si alta cu apa rece si cuburi de gheata alaturi. Faceti o cruce mica in varful fiecarei rosii, apoi scufundati-le cu grija cam 30-40 de secunde in apa clocotita. Cu ajutorul unei spumiere scoateti rosiile din apa fierbinte si puneti-le in oala cu apa rece. Cu ajutorul unui cutit scoateti pielitele rosiilor. Taiati rosiile in patru si indepartati miezul si semintele si puneti-le intr-un bol, iar pulpa puneti-o intr-un pahar de blender. Luati o bucata de tifon si puneti miezul si semintele in ea si stoarceti-le de zeama in paharul de blender. Mixati cateva secunde pulpa si sucul de rosii, apoi puneti-le direct intr-o oala la foc mediu. Cand sucul s-a incalzit, adaugati pudra de agar-agar si amestecati-o bine. Mai lasati oala pe foc pana cand sucul incepe sa clocoteasca, apoi dati-o deoparte. Puneti sucul intr-un bol suficient de mare astfel incat sa obtineti o anumita inaltime a jeleului si lasati-l sa se raceasca. Cand lichidul s-a racit, dati-l la frigider pentru minim 4 ore.

Pesto-ul l-am facut clasic, tocand marunt la blender busuiocul si amestecandu-l cu celelalte ingrediente. Ca sa fie mai usor de modelat, am procedat la fel ca si cu sucul de rosii, punandu-l la foc si incorporand o lingurita si jumatate din pudra de agar-agar.

Ca sa serviti, taiati toate preparatele la aceeasi dimensiune (e mai usor cand nu va grabiti, cum am facut eu) si folositi-va imaginatia ca sa creati un model cat mai interesant.

Mult succes si pofta buna!

P.S. Multumesc, Andie, pentru poze, ca eu eram cu capul in nori.

6 gânduri despre “Salata Caprese, my way

Lasă un comentariu