Muffins cu bacon si oua de prepelita

Cei care aveti copii ati trecut probabil prin perioada aia in care piticii nu vor sa manance mai nimic. Considerati-va norocosi. Miruna mea are problema asta de cand a facut-o mama ei (Elena, pentru cei care au deschis televizoarele mai tarziu). Miruna nu e deloc genul de copil mancacios, oricat de mult ne-am chinui noi sa o ducem in directia asta. Am reusit sa trecem peste problema asta consolandu-ne cu gandul ca asa e copilul, nu e stricat, ci ca mananca doar cat are nevoie (ceea ce, probabil, e adevarat). Din cand in cand uitam totusi de chestia asta (parent issues!)  si incercam sa o convingem sa mai manance si altceva. Si uite asa am ajuns in postura de a avea un cofraj de oua de prepelita numai bune de gatit si degustat asa, ca intre adulti.

Daca sunteti in aceeasi situatie sau pur si simplu le-ati cumparat pentru ca va plac, aveti mai jos descrisa una din multitudinea de metode de preparare care se gasesc pe internet.

Asadar, pentru 12-14 muffins aveti nevoie de:

250 g faina

2 lingurite praf de copt

o lingurita zahar

o jumatate de lingurita sare

250 g bacon

cateva fire de arpagic (chives) sau partea verde de la un fir de ceapa, tocate marunt (nu le vedeti prin poze pentru ca eu nu am avut)

50 g parmezan, ras

240 ml lapte integral

un ou

12 oua de prepelita

80 g de unt topit

Incepeti cu baconul – il puteti praji rapid intr-o tigaie teflonata fara ulei; eu l-am pus intr-o tava cu hartie de copt si l-am dat la cuptorul incins la 140 de grade pentru 15 minute, pana cand a fost bine rumenit si crocant. Dupa ce se raceste, tocati-l marunt (nu asa mare, cum l-am tocat eu).

Amestecati intr-un bol ingredientele uscate: faina, praful de copt, zaharul, sarea, baconul, arpagicul/ceapa verde si parmezanul ras. In alt bol amestecati laptele cu oul si apoi turnati-l in celalalt bol, amestecand usor. Dupa ce le-ati incorporat, adaugati si untul topit si mai amestecati putin.

Umpleti tava de muffins cu hartie. Puneti putina umplutura in fiecare forma. Ajutandu-va de o lingurita faceti un pic de spatiu in mijlocul compozitie si spargeti in fiecare cate un ou de prepelita. Turnati usor restul compozitiei peste ou (pana la 2/3 din forma), avand grija sa acoperiti galbenusul.

Dati tava la cuptorul incins la 180 de grade pentru 20-25 de minute, pana cand albusul e copt si briosele incep sa se crape usor la suprafata. Puteti face si testul cu scobitoarea.

Scoateti tava din cuptor si lasati briosele sa se raceasca putin inainte de a le scoate din forme.

Pofta buna!

7 gânduri despre “Muffins cu bacon si oua de prepelita

  1. si asa le-a mancat?
    si voi acuma…incercati sa o faceti da manince de toate :)) are timp o viata intreaga..lasati copilu in pace ca sigur stie ce ii trebuie mai bine ca voi :))
    eu vorbesc?! =)))

Lasă un comentariu