01

Prima paine. La oala.

Reteta asta am facut-o prin februarie, dar nu stiu cum am facut de am ratacit pozele. E bine totusi ca le-am gasit, asa ca va pot arata cum am facut prima mea paine. Intr-o oala. Am facut-o inspirat de blogul Codrutei, o timisoreanca faina si de toata isprava, care a invatat cum merge treaba cu painea si si-a dorit sa-i invete si pe altii (si-i multumim cu totii pentru asta). Din cauza ca am plecat din Bucuresti, am ratat-o cand a organizat primele ei ateliere aici, dar promit ca nu o s-o ratez data viitoare.

01

Reteta am preluat-o de la Joy The Baker, un blog tare fain si chiar va incurajez sa aruncati si voi un ochi pe acolo; va asigur ca aveti de unde alege.

Ingrediente:

250 ml apa calda (in jur de 45 de grade)

2 lingurite drojdie uscata

un praf de zahar

120 ml unt topit

o lingura cimbru proaspat, tocat marunt

o lingura chives/cozi de ceapa verde, tocate marunt

1 lingurita fulgi de chilli (optional)

2-3 catei de usturoi, tocati marunt

500 g faina

2 lingurite sare

piper

ulei de masline extravirgin, sare grunjoasa si fulgi de chilli, pentru topping

022

Amestecati zaharul cu apa calda pana se dizolva. Adaugati drojdia, amestecati putin si dati-o deoparte pentru 5 minute.

In timpul asta topiti untul intr-o oala mica, apoi adaugati verdeturile, fulgii de chilli si usturoiul tocat marunt si luati oala de pe foc.

Amestecati faina cu sarea si piperul. Incorporati drojdia in faina apoi framantati usor pe o suprafata presarata cu faina pana obtineti o coca care nu se lipeste. Puneti coca intr-un oala mare unsa cu putin ulei de masline. Acopera oala cu un prosop sau cu folie de plastic si lasa coca sa creasca la loc cald pentru o ora, pana cand se dubleaza ca volum.

03

Incalziti cuptorul la 220 de grade. Scoateti coca din oala si framantati-o din nou pentru 2-3 minute.

Luati o oala de fonta si turnati in ea doua linguri de ulei de masline, cat sa-i acopere usor fundul. Puneti coca in oala si cu ajutorul unui cutit crestati-o in forma de cruce. Mai presarati deasupra cam 2-3 linguri de masline, putina sare grunjoasa si cativa fulgi de chilli (sau putina boia de ardei iute).

04

Acoperiti oala cu un capac si dati-o la cuptor pentru 30 de minute. Reduceti caldura la 200 de grade, scoateti capacul si mai lasati painea in cuptor pentru 15-20 de minute. Scoateti oala din cuptor si, daca rezistati, lasati painea sa se raceasca. Eu nu am reusit.

05

De asemenea, daca rezista, puteti pastra painea pana la 3 zile la temperatura camerei.

Pofta buna!

3 gânduri despre “Prima paine. La oala.

Lasă un răspuns

