Salata cu halloumi, rosii cherry, pepene si menta

Stiti bancul cu ardeleanul care a fost trimis sa faca baie si in felul asta si-a gasit maieul? Cam asa si eu cu blogul asta. Cu foarte mici exceptii, nu l-am mai vizitat de mai bine de jumatate de an si am realizat ca ar fi pacat sa-l las asa, fara sa-l mai ingrijesc un pic. Asa ca l-am primenit un pic, am mai dat cu matura pe ici-pe colo, cat sa-l fac un pic mai aratos.

Dar sa o luam spre bucatarie, zic. Pentru mine nimic nu simbolizeaza vara mai dihai decat pepenele rosu. Sau rosiile de gradina. Asa ca, sub influenta Pepeniadei pe care am pastorit-o acum 4 ani de zile, le-am alaturat unei bucati de halloumi si gata masa! O puteti savura ca pe un brunch, ca un pranz/cina light sau ca ce vreti voi.

01

Ingrediente (pentru 2 persoane):

200-250 g halloumi

250 g rosii cherry

aproximativ doua felii subtiri de pepene rosu

cateva frunze de menta

Pentru uleiul aromatizat:

40-50 ml ulei de masline extravirgin

o mana de frunze de busuioc proaspat

1-1,5 linguri menta proaspata

un catel mic de usturoi

Incepeti cu uleiul aromatizat. Puneti toate ingredientele intr-un blender si mixati la viteza mare cateva secunde. Potriviti de sare si piper si mai mixati cateva secunde. Treceti amestecul printr-o sita fina/tifon astfel incat sa ramana doar uleiul aromatizat.

02

Incingeti bine de tot o tigaie grill.

Taiati branza halloumi in felii de 1 cm si ungeti-o pe ambele parti cu uleiul verde. Puneti branza pe grill si lasati-o cam 40-50 de secunde pe fiecare parte, pana obtineti urmele specifice de gratar. Scoateti branza pe o farfurie si lasati-o sa se raceasca.

Puneti in tigaie rosiile cherry si, folosindu-va de o pensula, ungeti-le cu acelasi ulei aromatizat. Lasati-le pe foc cam 4 minute, pana sunt bine rumenite si au coaja crapata.

Taiati pepenele in bucati potrivite. Aranjati feliile de halloumi deasupra si rosiile de jur imprejur. Stropiti totul cu uleiul de masline si decorati cu frunzele de menta (intregi sau tocate marunt, dupa preferinta).

03

Pofta buna!

Lasă un comentariu